Jejak Warisan Jawi II

12 August 2008

Hari Kokurikulum SAMTTAJ 2008



30 Julai 2008, Shah Alam - Acara tahunan yang disambut oleh Badan Aktiviti Ko-Kurikulum telah diadakan oleh pihak Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Jemaah, Seksyen 11 Shah Alam di Padang Sekolah. Acara bermula jam 7.30 pagi dengan bacaan al-quran. Seterusnya pembarisan Pasukan Pakaian Seragam menyusul daripada Kadet Polis, Kadet Bomba, Puteri Islam, PBSM & Pengakap.

Setelah tamat acara pembarisan, pertandingan persembahan seni mempertahankan diri mengambil tempat dengan 3 (tiga) badan wajadiri mengambil bahagian iaitu Tae Kwan Do, Seni Gayung Malaysia dan Seni Silat Cekak Malaysia (PSSCM).

Ahli-ahli PSSCM di sekolah tersebut yang terlibat membuat persembahan merupakan Ahli-ahli Peringkat Potong (Kelas SAMTTAJ-1) dan merupakan tahun kedua mereka mengadakan persembahan sempena Hari Ko-Kurikulum Sekolah. Turut memberi sokongan kepada ahli-ahli PSSCM-SAMTTAJ ialah Puan Zawiyah Ma'amur (Guru Penasihat), Cik Rosmariza Hamzah (Pembantu Jurulatih) dan Puan Aisyah Standley Abdullah (Pembantu Kelas) serta Abdur Rozaq Ibrahim (Pen. Setiausaha Cawangan).

Pasukan PSSCM-SAMTTAJ mendapat tempat kedua dalam pertandingan tersebut. Pasukan tersebut juga mendapat pujian daripada Guru Penasihat mereka kerana walaupun dengan latihan yang hanya mengambil masa 3 hari sahaja tetapi pasukan PSSCM-SAMTTAJ tersebut dapat membuat persembahan dengan baik dan berdisiplin.

Selain aktiviti di atas, pihak sekolah juga telah menganjurkan aktiviti pertandingan memasak, futsal dan gajet serta Anugerah Kecemerlangan Ko-Kurikulum. Program berakhir jam 12.45 tengahari dengan acara Perasmian Penutup oleh Puan Pengetua, Puan Asmawati Ahmad Ishak di samping penyampaian hadiah-hadiah kepada yang berkenaan
.






0 komentar: